Update Reset

BELKYRA

Hvis du er ked af dobbelthagen, mave- eller BH-dellen?

Så er det nu muligt at få fedtreducerende behandlinger i Anti Age Klinikken.

Denne nye unikke injektionsteknik gør det muligt at reducere dobbelthagen, mave- eller BH-dellen, uden at du behøver at komme i narkose eller være sygemeldt i op til en uge, som hvis du skulle have foretaget en fedtsugning.

Er det f.eks. generende at have en synlig dobbelthage?

Ja, ifølge en undersøgelse fra 2015 oplyste 67% af de adspurgte, at de var generet af dobbelthagen; det der på lægesprog kaldes submental fedtdepot

Hvem må udføre disse nye fedtreducerende behandlinger af dobbelthagen, mave- eller BH-dellen?

Ifølge Sundhedsstyrelsens regler må de fedtreducerende behandlinger af dobbelthagen, mave- eller BH-dellen kun udføres af speciallæger i plastikkirurgi og dermatologi med godkendelse til kosmetiske behandlinger.

På Anti Age klinikken varetages disse fedtreducerende procedurer af vores meget erfaren plastikkirurg Flemming Lauridsen.

Gratis konsultation

Før vi må behandle dig, inviteres du først ind til en konsultation. Konsultationen foretages også af plastikkirurg Flemming Lauridsen. Her afstemmes forventningerne og du får en mundtlig og skriftlig information om vores fedtreducerende behandlinger.

Herefter kræver Sundhedsstyrelsen, at der gives en betænkningsperiode på 48 timer inden den fedtreducerende behandling må udføres.

Hvordan foregår den fedtreducerende behandling af dobbelthagen, mave- eller BH-dellen?

På selve behandlingsdagen bliver du først lokalbedøvet, derefter injiceres det aktive fedtreducerende produkt ind i fedtlaget f.eks. under hagen mave- eller BH-dellen.

Det aktive stof opløser fedtcellerne i det behandlede område i løbet af de kommende dage.

Når fedtcellerne opløses, kan de ikke gendannes igen og det opløste fedt udskilles af kroppen ved naturlig udskillelse.

Det aktive stof der anvendes hos os i Anti Age Klinikken til de fedtreducerende behandlinger, hedder deoxycholsyre (galdesyre), som er et naturligt forekommende molekyle i kroppen der hjælper med nedbrydning og optagelse af fedt i organismen.

Hvor mange fedtreducerende behandlinger behøver jeg?

Mængden af fedt, der nedbrydes ved denne fedtreducerende behandling varierer og derfor kan det godt være, at du har brug for mere end én fedtreducerende behandling.

De fleste kan forvente at have brug for 1 til 3 behandlinger afhængigt af udgangspunktet.

Plastikkirurg Flemming Lauridsen hjælper dig med at vurdere hvor mange behandlinger du behøver, baseret på din fedtfordeling og dine ønsker.

Efter den fedtreducerende behandling

Efter den fedtreducerende behandling vil du kunne opleve forbigående ubehag i form af hævelse og rødme i det behandlede område, hvilket er helt normalt. Symptomerne aftager i dagene efter behandlingen.

Du kan formentlig udføre almindelige daglige aktiviteter, men vil sandsynligvis opleve lidt hævelse og ømhed/smerter i det behandlede området de første par dage.

Udover hævelsen kan du også opleve rødme, kløen, blå mærker, midlertidig følelsesløshed og ømhed i det behandlede område. Disse bivirkninger er ikke udtryk for en komplikation men kroppens reaktion på nedbrydningsprocessen af fedtcellerne – altså en helt normal reaktion.

De første 6 uger efter behandlingen bør man undgå kraftig ultraviolet stråling (sol- og skiferie).

Tag hensyn til dette, når du planlægger behandlingerne.

Er der nogen bivirkninger:

Hyppigt forekommende bivirkninger er hævelse, misfarvning af huden, smerter, rødme, føleforstyrrelse af huden og hårdhed af det behandlede område.

Hævelsen og ømhed/smerter kan vare op til ca. 6 uger.

Disse bivirkninger er ikke udtryk for en komplikation men kroppens reaktion på nedbrydningsprocessen af fedtcellerne.

Der er beskrevet nervepåvirkning som kan forårsage et skævt smil og nogen slaphed af ansigtsmuskler ( 4 ud af 100 i kliniske studier) og synkebesvær (2 ud af 100 i kliniske studier). I de fleste tilfælde forsvandt disse symptomer i løbet af et par måneder.

Mænd kan sjældent observere hårtab i området. Der vil komme ny skægvækst igen.

Er jeg en god kandidat til Belkyra behandling?

Hvis du generes af mindre fedtansamling under hagen

Hvis du ikke ønsker kirurgi (fedtsugning)

Hvis du føler at dobbelthagen får dig til at se ældre ud end du er

Hvis du spiser sundt og motionerer, men dobbelthagen går ikke væk.

Hvem kan ikke behandles med Belkyra?

Hvis du er allergisk overfor deoxycholsyre.

Hvis du har en infektion i eller nær området.

Hvis du har haft kirurgi (incl. fedtsugning) på halsen, kinder og ansigt eller planlægger at få kirurgi på et af disse områder.

Problemer med at synke.

Har stofskiftelidelser.

Hævede kirtler på halsen.

Lider af en blødningsforstyrrelse.

Tager blodfortyndende medicin.

Er gravid eller ammende.

Patienter med fuldskæg.

Skulle du få en overfølsomhedsreaktion skal du søge akut lægehjælp eller skadestue

Du skal umiddelbart kontakte klinikken hvis du problemer med at synke, muskelsvaghed i ansigtet, skævt smil eller sårdannelse i det behandlede område.

Udarbejdet af speciallæge i plastikkirurgi Flemming Lauridsen 08-11-2018; revideres senest 08-11-2020.

PRIS BELKYRA /KYBELLA (BEHANDLING AF DOBBELTHAGE)

Første behandling

8.000 kr.

Anden behandling

5.000 kr.

Tredje behandling

4.500 kr.

Vi anbefaler generelt 2-3 behandlinger for at opnå et tilfredsstillende resultat.

Der må højst administreres 6 behandlinger.

Og der skal gå mindst 4 uger imellem behandlingerne.

Husk at book tid til en gratis konsultation forud for behandlingen.

KONTAKTINFORMATION

Anti Age Klinikken