Covid-19 information

Covid-19-vaccinen & fillers

I forbindelse med de nye vacciner mod coronavirus er der opstået tvivl hos nogle om, hvorvidt vaccination kan fremkalde senbivirkninger hos dem, der har fået fillers. Dette forholder vi os selvsagt til og har undersøgt det grundigt.

Både vaccinen fra Moderna og fra Pfizer er godkendt af USA’s fødevare- og lægemiddelmyndighed og senere EU og den danske lægemiddelstyrelse. Ved Modernas præsentation af analysedata blev det fremlagt, at 2 ud af 30.351 efter Covid-19 vaccination har udviklet midlertidig let hævelse i ansigtet. De to var begge tidligere blevet behandlet med fillers i kinder og/eller læber. Denne type forsinkede reaktion skyldes en simpel immunrespons, da vacciner generelt stimulerer immunsystemet.

Det, det imidlertid for vores kunder er vigtigst at hæfte sig ved, er, at risikoen for bivirkninger efter vaccination er uhyre lille, og at vores klinik udelukkende benytter originale og gennemtestede fillers. Skulle en reaktion med hævelse opstå, er den forbigående og kan behandles effektivt med antihistamin. Der er således ingen som helst grund til bekymring, men skulle spørgsmål alligevel opstå, er vi altid klar med råd og vejledning.

Hos klinikken er sikkerhed en værdi, vi vægter højt. Du kan med sikkerhed møde op i tryg forvisning om, at vi overholder alle regler og anvisninger.
Sikkerhedstiltag:
Bær mundbind
\
Sprit dine hænder af ved ankomst
\
Mød op alene, både til konsultation og behandling
\
Mød kun op til din behandling, hvis du har en negativ COVID-19 test, som ikke er ældre end 72 timer eller har Corona pas.
\

Mød kun op, hvis du ikke har nogen sygdomstegn